måndag 14 november 2011

Nu var det länge sen

men vi övar och övar inför utställningen, jag och Betty. Det gäller att få den lilla busen att inte sätta sig ner. Hon blir verkligen jätte förvirrad nu när det inte förväntas en massa trick från hennes sida så fort godisskålen kommer fram. Hårda bud!

Jag skrev ju för inte så länge sen att Betty liksom var lite anonym i hennes absoluta favoriträtter här hemma! Men nu har jag hajjat! Det är blodpudding! Lilla sötnosen vad rolig hon är när blodpuddingen kommer fram, hennes ögon blir typ dubbelt så stora och hon dreglar som en hel blodhund. Super söt är hon och självklart får hon en stoooor bit att mumsa på. Heidi måste såklart också få en, men hon är lite mer halvdant inställd till att behöva äta nåt så kladdigt. Knashund.

Det har blivit lite omställningar här hemma då jag har börjat lägga om min livsstil en aning då jag känner att jag behöver komma i form! Jag har gått "all in" så nu är jag coachad av världens bästa Em som gör ett kanonjobb! Hon är så duktig och jag är så glad att jag "hittade" henne. :) Vi har kört en vecka nu, av tolv och det känns hittills jättespännande med utmaningen och det går bra med! Hundarna tycker att det är ytterst märkligt att matte makar sig upp en timme tidigare än vanligt ett par dagar i veckan och släpar med dem ut på en rask promenad INNAN både min och hundarnas frukost. Snacka om katastrof, tycker Heidi i alla fall. Betty är glad bara hon får vara med mig jämt. <3

Sen är det världskrig när jag kör mitt styrkepass, för då är jag fullständigt attackerad av Betty som inte alls förstår varför matte pustar och stånkar med tunga grejer i händerna. Så hon kommer och hoppar och studsar, bär alla leksaker hon hittar till mig och kör upp dem i ansiktet på mig...galna lilla lakritstroll. Hon verkar liksom vilja få mig att sluta med det som är jobbigt och leka med henne istället så jag mår bättre! Hon kanske inte är så  dum ändå! ;)

Vi längtar efter snön! Kom då snälla snö!!
Heidis version av en fullpälsad eurasier! :)
/C

1 kommentar: