måndag 7 februari 2011

Vattentrask & framgångar!

Idag har vi varit på Ultuna i vanlig ordning och vattentraskat. Jag och Betty alltså.
Dagen startade med en mysig prommis med båda vovvarna och så lämnade vi av Heidi hemma innan jag och Betty satte av mot bilen. Hon blir så himla glad när hon får åka nånstans med bara mig! Hon studsar som en gasell bredvid och vill bitas och leka. När vi kom fram till bilen var hon så överlycklig att vi skulle iväg att hon inte kunda bärga sig och hoppade rätt in i backluckan. Jag tyckte nog det hade varit bättre om hon väntat till jag öppnat den, och det tyckte nog Betty också med facit i hand. Hon såg lite omtöcknad ut en stund men tog sen ny sats när jag faktiskt öppnat luckan. Söt men korkad vovve! <3

Det gick jätte bra i vattentrasken, det har blivit en vana vid det här laget. Hon är så taggad när de öppnar i änden så hon får gå in och sen går hon i cirklar medan vattnet fylls på. Man skulle kunna tro att det är oro men det tror inte jag. Hon krafsar efter bubblor och gör djupdyk med nosen efter sin päls som släpper i små "bollar". Så söt! Personalen och jag har väldigt roligt åt hennes hyss däri! Hon skrittar på som en hel dressyrhäst därinne och det är såå bra träning. Hon mår super efteråt och går bättre en nånsin de dagar vi varit där. Det värmer gott i mattehjärtat!

I sommar blir det bada till varje pris! Sen har jag redan börjat planera rehab/underhåll till hösten och det blir nog simkort i Bålsta till Betty. De har ett super ställe där och jag hoppas att Folksam tycker detsamma! http://www.hundhalsa.se/ Gå in och kika om ni vill!

En liten mysig memorylane bild! Denna symboliserar devildog aka Betty och primadonnan Heidi rätt bra tycker jag! Love my dogs!


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar