onsdag 23 november 2011

Hur är det möjligt??

Jag fattar inte hur man kan ha sån otur! Det är ju utställning för mig och Betty på söndag, men nu har hon gått och fått nåt konstigt med ögat. Hon har haft det lite knöligt med det där ögat till och från ett tag, men det har liksom inte varit nåt allvarligt. På senare tid har jag sett att hon har börjat tappa päls runt ögat och fått en röd-rosa ring runt ögat. Hon ser allmänt konstig ut alltså. Så i söndags var det helt plötsligt så illa att hon inte kunde titta knappt. Hon blundade mest hela dagen och krånglade med ögat så fort hon tittade. Stackars... Så jag har haft lite googling här hemma i några dagar då jag försökt att få en uppfattning om vad som är fel. Funderar på att droppa in hos vetten som kommer till vår lilla by en gång i veckan, drop-in imorgon mellan 18-19. Eller så är det bara onödigt. Virrigt läge.
Min lilla blundande boll...

Här ser man den berömda ringen runt ögat.
Jaja, det gäller att ha is i magen. Hon mår bättre med lite ögonsmörj och koksalt emellanåt. Hade hon mått dåligt så hade jag redan varit hos vetten, så det behöver ni inte fundera över. :O)

Så alltså, för att återkomma till oturen, det blir ju svårt att komma med en hund med igentjorvat öga på söndag. Det kan ju misstolkas som en ögoninflammation eller liknande...jag har ju ingen aning om hur man beter sig på utställning men jag försöker föreställa mig hur jag skulle vilja bli behandlad. Så just nu är det väldigt osäkert hur det blir.

Jag har i alla fall lite roliga bilder sen jag tömde telefonen här om dan! Vill ni se? Observera att det är fulfoton, men det är in the moment i alla fall!

Så här ser det ut när vovvarna står och väntar på att husse ska komma upp. Detta är grinden ner till hallen hos mina föräldrar. 
Fyra matvrak väntar på gooodis!

Mitt hjärta!

Måste in! Klart jag får plats!

Vadå, får jag inte vara under lekstugan?

Och så här ser det ut en helt vanlig sensommardag när vovvarna ligger uttråkade på tomten hos päronen.

Heidi solar.

Betty vadar i bäcken. Det var tydligen väldigt skoj. :)
 /C

2 kommentarer:

  1. Hej! Va tråkigt med ögat. Vore jag som du skulle jag gå till vet. imorgon. Är det något som är fel så är det viktigt att inte låta det gå för länge när det gäller något så känsligt som ögonen. Hoppas det löser sig snart!

    SvaraRadera
  2. näe, vilken otur med ögat då, typiskt nu när du sett fram mot utställningen!, tycker också att vetrn borde kolla, vet att man brukar bara få råd om att just göra som du gjort, skölja med ögonvatten och klicka in en remsa med den där receptfria ögonsalvan, men det brukar ju ge sig eft 3-4dagar, och den där ringen runt om ställer ju till det, har hon gnuggat sig, el är det allergi varning.., i vilket fall som helst hoppas jag det blir bra fort, och att det inte är nåt allvarligt el långdraget, kram

    SvaraRadera