onsdag 23 november 2011

Status efter vet besök

Jag bestämde mig idag för att jag skulle ta Betty till veterinären på drop-in på kvällen. Hon hade blivit lite värre under natten och jag kunde se att hon var mer irriterad runt ögat idag än vad hon var igår. Det hade till och med bildats skorpor och det var liiite blod på sina ställen. Så det var ju bra att jag gick dit.

Veterinären trodde att Betty har fått en smäll mot ögat, eller fått nånting (en pinne kanske?) som irriterat området runtomkring så vi har fått en salva utskriven som jag ska hämta på apoteket imorgon. Den ska läggas som en liten korv innanför ögonlocket och smörjas runt ögat där det är irriterat. Detta blir behandlingen för den kommande veckan så får vi se om det blir bättre. Annars får jag komma tillbaka nästa vecka och fortsätta utredningen.

Det enda som oroar mig nu är att jag upplever att håravfallet har kommit mer och mer under en längre period...men det kanske bara är inbillning. Det är vid såna här tillfällen man förbannar sig själv att man inte för dagbok över sina djurs hälsa. Skulle ju vara bra att ha, i alla fall för en disträ typ som jag. :)

Men men, hoppet är på topp nu att hon blir bra! Så det får ni hjälpa mig att hoppas på.

Nu ska jag krypa till kojs, har veckans sista tenta imorgon...den tredje av tre möjliga. Ska bli skönt att bli av med skiten!

/C

2 kommentarer:

  1. Hoppas det bli bra nu när hon får salva. Det är inte omöjligt att hon kommer att tappa mer päls runt ögat av salvan. Det har vi varit med om på flera av hundarna.

    SvaraRadera
  2. Jaha, kan hon tappa mer päls? Konstigt, men vi kör på med salvan. Hon är så duktig, sitter som ett ljus och bara väntar tills jag är klar med behandlingen. :)

    SvaraRadera