måndag 20 juni 2011

Åså blev det en lång paus från bloggen igen...

Ja, det blev inte riktigt som jag tänkt mig när det kom till slutet av maj, Eurasierspecialen och Bettys premiärutställning sket sig totalt och vi kom aldrig iväg. Tråkigt men sant. Shit happens liksom.

Nu är det nya tag i alla fall och mina vovvar är toknöjda med tillvaron. Heidi har noll päls kvar och ser riktigt eländig ut, hon har varit mycket kliig nu på sistone och jag är såklart orolig som vanligt. Hoppas bara SA:n inte blivit värre. Vi får väl se hur det utvecklas framöver. Betty är en glad och nytvättat hårboll, var ju tvungen att göra henne piffig och fin inför specialen, jag visste ju inte då att jag inte kunde åka ner. Så hon är en sammetslen tös just nu, men hon är noggrann med spabehandlingarna, hon tog ett regält dopp på Lillsjötoppen för ett par dagar sen! Hon är verkligen en badhund och det ska hon få utöva mera nu under sommaren. Det är däremot lite läskigt ibland, för helt plötsligt så ser det ut som att hon börjar sjunka lite, verkar som att pälsen blir ganska tung efter en stund då hon blivit genomblöt. Men det är ju bara jag och min oro-sjuka. Står i startgroparna att slänga mig ut och rädda henne jämt. ;)

Jag har vovvarna lösa nästan jämt och det går hur bra som helst, det är fortfarande knäck i lurarna på Betty ibland, men har man PIPEN med sig så går det bra. Hon har en tendens att fastna vid en riktigt mumsig doftagott fläck!

Här kommer en liten bildserie på en promenad med mina lösa busgrisar!

Heidi har en jäkla fart för det mesta!

Flygande faran!

Stilstudie i maximerad acceleration.

Fina Betty!

Heidi poserar i gröngräset.

Betty är så duktig på inkallning!

/C

3 kommentarer:

  1. Fina bilder!
    /Michan

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att ni aldrig kom iväg till specialen. Jättefina bilder på dina tjejer =) Hur har det gått med nya maten?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Tack Helena och Michan! :) Det värmer med lite beröm.

    Jo det går bra med nya maten. Kombinerar lite och de verkar nöjda. :)

    /C

    SvaraRadera