torsdag 19 maj 2011

Dåligt uppdaterat

Hej hopp igen!

Dåligt uppdaterat här på sistone, har haft fullt upp och nu ligger jag som en slö hög då jag har åkt på en riktig dunderförkylning. Men sånt händer. Jag hostar mig fram i tillvaron, och de stackars hundarna är lagom glada på sin trötta matte. Heidi klättrar på väggarna när jag inte har ork att ta ut dem ordentligt, igår blev det bara tre ynka promenader, två av dem på ynka 10 minuter...stackars djur. ;) Men morgonprommisen är numer tradition att jag går ner med dem till ängen här hos oss, sen släpper jag båda busfröna som studsar som popcorn i sådär 35-40 minuter! Det är lycka både för mig och dem! Betty är jätte duktig! Till och med med störning, men jag har inte testat med vilt än...hon är mäkta intresserad i koppel, men försöker inte springa efter, hon bara glor och stelnar.

Sista kurstillfället är på tisdag i alla fall, det har varit en bra kurs, mycket har jag och Betty fått upprepa och hon är väldigt lättlärd och det är ju skönt. Hade suttit fint med en fet plånbok bara så man kunde ha gått de tre fortsättningskurserna...men det får bli en annan gång!

Nästa helg pyser jag och dogsen till västkusten och går på MH och kennelträff med Essmania's. Ska bli fantastiskt skönt att bara komma iväg och ägna en hel helg till HUNDAR!! De här hemma kräks ju på mig så fort jag nämner hundarnas namn...nästan i alla fall. Ska bli spännande att träffa hela tjocka flocken hos Anette, får en känsla av att Betty kommer vara i himmelriket medan Heidi bara lär intressera sig för Chicko. :) Min lilla utvikningsbrud. Hon fäller igen och jag borstar och borstar. Betty har fortfarande inte kommit igång med sitt löp så vi får väl se om det tajmar så väl att det drar igång när vi är på MH't... det vore ju snyggt - NOT!

Här är favvobilder på mina sockergrisar! NJUT!





/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar