torsdag 28 april 2011

Kurs igen och dagens lösträning!

Vi var ju på kurs i tisdags i vanlig ordning. Det var jätte kul. Så roligt att se Bettys reaktion från gång till gång. Denna gång var fokus på att lära in "fot" på hundarna, med lite olika tillvägagångssätt. Betty var en pärla som vanligt och klarade alla delmoment riktigt bra. Hon är väldigt mån om mig, vad jag gör och hur hon själv kan göra så att jag blir glad. Då går ju allt lite lättare helt klart! :) Det är inte alla som har förmånen att ha en sån hund! Det finns inte så mycket mer att säga om tisdagens kurs, det gick galant liksom. Nästa vecka har jag för mig att det var inkallning på schemat! Ska bli skoj!
Min duktiga tjej! Fotot taget idag i vårsolen, synd på överexponeringen.
Idag har vi varit ute och strosat mer än promenerat. Det är så härligt att bara vara i solen, det tycker hundarna med. Riktiga solbadare! Jag har ju haft Betty kopplad länge nu, har ju testat emellanåt hur mycket "kottar" i öronen hon har kvar emellanåt och insett att de verkar ha flyttat in permanent kanske... ;) Men hur som haver så testade jag att släppa henne idag igen, och kära nån vilken skillnad! Hon lyssnar på alla kommandon vi har tränat i långlinan, som luuuugn (sakta ner tempot), stanna, sitt (där du är - inte framför mig) och KOM! Wihoo! Inga tokspuck från Betty idag i alla fall, utan en sansad lös period som gick ut på att jaga Heidi och vice versa, komma till mig och käka godis, bli fotad och bara mysa i gräset. Sånt gör mig lycklig!!
Lite godisletande i gröngräset! Och Betty är lööös! :)
Inkallning - prima!
Och detta är verkligen Betty i ett nötskal! Alltid på jakt efter Heidi. Mina fina troll! <3
Jaha! Så nu känns det i alla fall lite bättre inför MH't i maj, har ju varit mäkta nervös inför att man ska släppa hundurslingen, men det kanske kan funka ändå. Vore ju kul att slippa jaga hund genom hela Uddevalla.

/C

3 kommentarer:

  1. Du får ju se till att strippa kopplet så att du får en riktigt fin "nakenbild" på henne också! Och vad sjutton är MH? Du får ju faktiskt skriva så att alla vi Svenssons fattar också...

    Kram på dig!
    /Michan

    SvaraRadera
  2. Ja alltså jag vågade ju knappt släppa henne som det var, och tanken på att släppa henne NAKEN, utan nummerbrickan...neee.. för tidigt!
    MH är en mentalbeskrivning på hunden, man gör en massa tester. Du får en utförlig beskrivning när vi gjort den sen. :) /C

    SvaraRadera
  3. Gott att det är någon som har pli på sin hund Lexi lär jag skämmas för Hon har vadd i öronen just nu. Kom... vad betyder det ????

    SvaraRadera