söndag 3 april 2011

Utseendet förändras!

Ett år sedan Betty kom till oss. Kära nån vad hon förändras mycket nu tycker jag. Hon "tappar" liksom valputseendet mer för varje dag. Hon har fått starkare ögonbryn bl.a. Löp nr. 2 är väääldigt nära nu. Möjligt att hon redan börjat, hon har ju börjat krångla lite med att göra ifrån sig ute...går liksom och drar ut på att kissa och bajsa. Tror hon har en massa eländiga minnen från hur det var förra gången, då hade hon ju så ont eftersom hon började löpa DAGEN EFTER operationen. Maximal otur liksom. Så nu får man säga till henne att göra sina behov ute, annars går hon och håller sig och blir stressad. Men jag tror det ger sig snart. Jag försöker ignorera beteendet så mycket som möjligt.

Hon känns helt makabert stor min lilla Betty i alla fall, hon börjar sätta päls nu igen och ser mer och mer ut som en björn igen. Hon ligger ju stadigt på 26kg, tror hon är lite rund om magen...eller? Jag är så dålig på att avgöra. Det får Anette uttala sig om på MH't. :)

Heidi väckte mig inatt av att hon började bädda och flåsa i typ 10 minuter. Var väl lagom kul...hon är ju lite knäpp den damen. Känns som att hon kanske "valpade" i nån slags raketfart. Får väl se om hon börjar samla grejer till korgen snart...eller om vi slipper detta för en gångs skull. Hon är i alla fall sjukt snygg i pälsen nu. Man ser lite på ryggen, huvudet och på fanorna fram, annars ser hon ut som vilken eurasier som helst! Jätte kul!

Exakt ett år sedan idag. :) Härligt!
/C

2 kommentarer:

  1. Den där söta lilla betty har jag nästan glömt, tänk vad fort tiden går ändå!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är hon en gigantisk björn och fiser därefter också! Inte lika gulligt! ;)

    SvaraRadera