torsdag 27 oktober 2011

Nu gäller det!

Har precis kört första passet med utställningsträning här hemma med den lilla svarta. Det gick bra, hon sätter sig emellanåt och glor mer på mig än godisen i handen...men men. Jag måste ju börja nånstans! Håller på att fylla i anmälningsblanketten till en inofficiell utställning som Goldenklubben Uppland håller i Enköping den 27 november. Det blir grymt skrämmande, men jag hoppas att jag och Betty gillar det! Är lite i valet och kvalet nu om jag ska våga anmäla oss till Stockholm eller inte... Jag har ju aldrig ställt ut!!! Hjälp!! Det brinner ju i knutarna också, bråttom att bestämma sig... Jag vill ju inte stå där som den ende amatören med en liten hund som far både hit och dit och en matte som är lite här och där.

Jag har börjat kolla priser på att röntga henne också, och med tanke på vad det kostar så dröjer det nog ett par månader till tror jag innan jag slår slag i saken. Hon är ju inte två än så det är ju egentligen ingen brådska. Är det någon vänlig själ som skulle kunna råda mig till om jag ska ta extra projektioner på hennes armbåge eller inte? Vad tjänar det till liksom? Poängen är ju att jag ska få svar på om hon har börjat utveckla artros där eller inte. Men om hon har gjort det då? Vad ska jag göra då till skillnad från det jag gör nu? Förstår ni hur jag tänker? Det är ju inte gratis liksom...

Åså har jag börjat längta tillbaka till Furface för att gå fler kurser...så det är mycket saker (som vanligt) som jag vill göra, men plånboken är inte lika generös som min fantasi! Maria Ahola la upp en länk på fejan till en riktigt bra grej, läs detta.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar