torsdag 10 februari 2011

Tovor...

Oj oj, inte visste jag att en eurasier kunde bli så tovig!!

Jag bestämde mig för att göra slag i saken och bada Betty idag, så jag slängde in henne i duschen och började tvätta och greja. Det var ju bara två dagar sedan jag var på henne med kam och kratta för att få bort lite mer av den ull som finns kvar, så jag brydde mig inte om det idag. Sen har jag faktiskt läst på ett antal ställen att det gör susen att bada en fällande eurasier, efter man har borstat ur den mesta ullen, för att få ur de sista stråna liksom. Så det var med andan på topp som jag drog igång det projektet.

I vilket fall så hade all lös ull i kragen på Betty samlats till filtplattor och tovor runt hela halsen på henne efter badet...så det var ju inte så lyckat. Med andra ord kom jag inte undan borstandet idag. Sicken blås!! Men man lär så länge man lever! Det är i alla fall en helt annan sak att ha en fullpälsad eurasier jämfört med en som är aningens glesbehårad! ;)

Här är då skörden från Betty. Hoppas det inte blir mer nu.. ;)

Vi var ute häromdan i världens finaste väder och myste, fick i alla fall två bilder på damerna som duger för allmän beskådan! Heidi har pälsat på sig och lever loppan nu när hon inbillar sig att det är valpar i magen, Betty är inte lika förtjust för det blir inte så mycket lek dem emellan pga. valptokan. Men då har hon ju Java! Jädrans vad snabb hon är, lilla Betty. Java hänger med men kan inte komma ifatt Bettan! :) Då börjar Java skälla frustrerat, antagligen för att få Betty att stanna. Det är ju inte direkt labradorlek att leka kull, men Betty älskar att springa!


Pärlan!

Åså den svarta faran! Världens snabbaste hund! ;)
/C

1 kommentar:

  1. Vilken gigatonisk hög med hår!
    Fina bilder, det syns inte så stor skillnad på deras päls där, de ser fullpälsade båda tycker jag

    SvaraRadera