lördag 5 februari 2011

Ny blogg -> ny start!

Jahapp, då har Zoomin beslutat att lägga ner sin gratisverksamhet och min studentplånbok är för smal för att kunna betala för en hemsida.
Vi gör ett försök nu med denna nya blogg och den nya hemsidan som jag har lagt in en länk till här till höger!

Inte mycket har hänt på hundfronten nu på ett tag...brukar bli så på vinterhalvåret tycker jag. Finns liksom inte så mycket inspiration till nya sätt att aktivera hundarna och så utan dagarna tickar på. Det är rätt långtråkigt, inte bara för hundarna kanske utan även för mig. Vill liksom ta mig an nåt super spännande som vi kan hitta på, tjejerna och jag, men vi väntar tålmodigt på våren!

Vi har trappat ner på Bettys metacamdos från 25 kg till 20 kg och håller alla tummar och tår att det ska fungera bra. Det vore ju toppen om hon skulle kunna gå av den medicinen, så fort som möjligt liksom. Hon har fått börja springa i lite längre lina nu och så är hon lös ibland för att få lite bättre förutsättningar att bygga de mest naturliga musklerna. De är väl inte riktigt överrens med mig på Ultuna om att det är en bra idé men är det något jag har lärt mig av den här resan med Betty så är det att jag känner henne absolut bäst och att magkänslan faktiskt är något att räkna med! Så vi gör som jag tycker är bäst, med viss inrådan av de utbildade såklart! ;)

Kolla gärna in nya hemsidan, hoppas att den blev bra! Jag har ju lite planer på att starta en hobby verksamhet så snart som möjligt, dels för att få lite bättre ekonomi men även för att få pyssla lite med hundar och få göra nåt som bara är kul! Helt utan förbehåll liksom! Så bor ni i närheten, hör gärna av er om ni har en smutsig och lite lurvig hund som behöver lite ompyssling med bad, borstning och lättare trimning!

Mors!
/C


2 kommentarer:

  1. Det blev ju jättebra med nya sidan Synd att vi bor så långt från varandra. Lite långt att skicka hunden 50 mil för lite grooming.
    Nu ska jag till min sida och länka om så fler hittar hit
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. Hej hej
    Här kommer en hälsning från Heidis Son Zack (Amarok). Hittade dig på Maritas gästbok. =) Ser att Heidi är lika vacker nu som då.

    Ha det gott.

    SvaraRadera