onsdag 16 februari 2011

Betty är ett litet sängmonster!!

Jag vet inte riktigt vad som har tagit åt Betty, men hon är alltid i sängen nu för tiden. Inte liksom att hon hoppar upp helt själv bara för att ligga där men så fort jag eller Oscar är på väg in i sovrummet så kommer hon farandes som en projektil och mörslar sig fram innan oss genom dörröppningen och fullkomligt flyger upp i sängen. Där står hon sen som en hök och väntar på att vi också ska slänga oss i sängen och busa med henne. Tror vi har blivit dresserade av henne utan att vi märkt nåt. Knäpphund den där lilla svarta. Men gosig är hon. 

Varje morgon väcks jag av att hon först kommer och ställer sig bredvid min säng vid mitt huvud och flåsar, småpiper och försöker komma åt att ge mig en morgonpuss eller två. När hon märker att jag inte är särskilt intresserad av hennes närmanden så hoppar hon som en känguru rätt upp i sängen, trampar gärna lite extra över hela mig och lägger sig tillrätta med sitt huvud bredvid mitt på kudden och sätter igång och slickar mig i nacken. Då är det bara att ge upp alla drömmar om att ligga kvar och morna sig lite. Då är hon väl nöjd, det lilla sängmonstret! <3



/C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar